Storytelling Event Gastronomy: We tell the story of the highest pleasure in Rhine-Main at a traditional location of the Hochtaunus with a very special genius loci.
Client
Feldberghaus
Year
2022
Task
Conception and storytelling online, offline, below-the-line.
Solution
We tell the story of an iconic place on the Großer Feldberg in Taunus in a new, distinctive way. On location, on the web, in space, on city streets. The tonality reflects the overall concept of the location: tradition redefined with high standards.
Claim:
Willkommen ganz oben. (Welcome to the top.)
Storytelling in social media: Countdown to the opening.
At 879 meters, the Feldberghaus is an absolute highlight of hospitality – in Frankfurt, Rhine-Main and far beyond. At the beginning of summer on June 22, 2022, the location was reopened after a lengthy and fundamental renovation based on sustainable investments. The event was eagerly awaited by many people in the region, especially during the time of the Corona pandemic.
A countdown consisting of regular postings announced the event of the opening. It intensified curiosity and desire for the new Feldberghaus. The messages combined traditional rhyming art with modern joie de vivre. Thus, online communication became a recognizable part of the brand voice and storytelling. It was worth the wait.
Street Wear
Taking our Brand Voice to the streets
We bring the brand story to the street. With an unmistakable and attention-grabbing brand voice. This is how the message of your branding is carried into the world on the bodies of your fans.
On-site storytelling: products, accessories, staff apparel, giveaways, menus and more.
The brand language on site and in the premises, as well as on the visible accessories, expresses both down-to-earthness and value. The redefinition of traditional hospitality is thus underlined everywhere.
The experience spaces Gasthaus, Biergarten, Concept Store, Studio 879 embedded in the overall concept are thus integrated into the communication concept of storytelling. The tradition of the iconic location is taken up “with a wink” and reinforced with catchy rhymes.
⸺ Appeal
Storytelling at a high level, but at eye level. The down-to-earth humor whets the appetite for more.
⸺ Idea
A brand voice that reflects the spiritus loci of the location and transfers it to a new communicative level.
⸺ Insight
It is not only in the Rhine-Main region that people long for down-to-earth quality. They very much want to experience this at iconic places in their region.
⸺ Tonality
We work with expressive stylistic devices in word and image. The logo with the eagle’s head draws a bow from Frankfurt’s coat of arms to the heights of the Taunus. The rhymes are catchy and testify to humor and sophistication.
⸺ Look
The visual style is characterized by “rocky” and “woody” colors. The message is reduced to the point. The “welcome” expresses hospitality as well as usability and reader-friendliness.
⸺ On Top
In cooperation with gourmets from the region, the client developed its own gourmet brands that were branded by us.
Storytelling Erlebnisgastronomie: Wir erzählen die Geschichte des höchsten Genusses in Rhein-Main an einem Traditionsort des Hochtaunus mit einem ganz speziellen Genius Loci.
Kunde
Feldberghaus
Jahr
2022
Aufgabe
Konzeption und Storytelling Online, Offline, Below-the-Line.
Lösung
Wir erzählen die Geschichte eines ikonischen Ortes auf dem Großen Feldberg im Taunus auf eine neue, unverwechselbare Art und Weise. Vor Ort, im Netz, im Raum, auf den Straßen der Städte. Die Tonalität spiegelt das Gesamtkonzept der Location: Tradition mit hohem Anspruch neu definiert.
Claim:
Willkommen ganz oben
Storytelling in Social Media: Countdown bis zur Eröffnung.
Das Feldberghaus ist auf 879 Metern ein absoluter Höhepunkt der Gastlichkeit – in Frankfurt, Rhein-Main und weit darüber hinaus. Zum Sommerbeginn am 22. Juni 2022 wurde die Location nach einer längeren und grundlegenden Sanierung auf der Basis von nachhaltigen Investitionen wieder eröffnet. Das Ereignis wurde von vielen Menschen in der Region gerade in der Zeit der Corona-Pandemie mit Spannung herbeigesehnt.
Ein Countdown, bestehend aus regelmäßigen Postings, kündete das Ereignis der Eröffnung an. Er verstärkte die Neugier und Lust auf das neue Feldberghaus. Die Botschaften verbanden traditionelle Reimkunst mit moderner Lebensfreude. So wurde die Online-Kommunikation zu einem wiedererkennbaren Bestandteil der Brand Voice und des Storytellings. Das Warten hat sich gelohnt.
Street Wear
Die Brand Voice auf die Straße tragen
Wir bringen die Story der Marke auf die Straße. Mit einer unüberhörbaren und aufmerksamkeitsstarken Brand Voice. So wird die Botschaft Ihres Brandings auf den Körpern der Fans in die Welt getragen
Storytelling vor Ort: Produkte, Accessoires, Personalbekleidung, Giveaways, Speisekarten und vieles mehr.
Die Markensprache vor Ort und in den Räumlichkeiten sowie auf den sichtbaren Accessoires drücken sowohl Bodenständigkeit als auch Wertigkeit aus. Die Neudefinition traditioneller Gastlichkeit wird damit überall unterstrichen.
Die Sprache vor im Raum und den Räumlichkeiten sowie auf den sichtbaren Accessoires drücken sowohl Bodenständigkeit als auch Wertigkeit aus. Die Neudefinition traditioneller Gastlichkeit wird damit überall unterstrichen.
Die ins Gesamtkonzept eingebetteten Erlebnisräume Gasthaus, Biergarten, Concept Store, Studio 879 werden so in das Kommunikationskonzept des Storytellings eingebunden. Die Tradition des ikonischen Ortes wird „mit einem Augenzwinkern“ aufgenommen und mit einprägsamen Reimen verstärkt.
⸺ Appeal
Ein Storytelling auf hohem Niveau, aber auf Augenhöhe. Der bodenständige Humor macht Appetit auf mehr.
⸺ Idee
Eine Brand Voice, die den Spiritus Loci der Location widerspiegelt und auf eine neue kommunikative Ebene überträgt.
⸺ Insight
Nicht nur in Rhein-Main sehnen sich die Menschen nach bodenständiger Qualität. Diese wollen sie sehr gerne an ikonischen Orten ihrer Region erleben.
⸺ Tonalität
Wir arbeiten mit ausdrucksstarken Stilmitteln in Wort und Bild. Das Logo mit dem Adlerkopf schlägt den Bogen vom Wappen Frankfurts hin zu den Höhen des Taunus. Die Reime sind einprägsam und zeugen von Humor und Niveau.
⸺ Look
Der visuelle Stil ist geprägt von felsigen und “holzigen” Farben. Die Botschaft wird auf den Punkt reduziert. Das “Willkommen” drückt sowohl Gastfreundlichkeit als auch Usability und Lesefreundlichkeit aus.
⸺ On Top
In Kooperation mit Feinschmeckern aus der Region wurden eigene Genussmarken entwickelt.